Pagini

miercuri, 19 mai 2010

Ciorba radauteana

ciorba radauteana

Am mancat prima oara ciorba radauteana la Campulung, la o pensiune si mi s-a parut foarte, foarte buna. Este ca un fel de ciorba de burta, numai ca in loc de burta se foloseste pui. Nu este prima data cand fac ciorba radauteana, de fapt de fiecare data am facut-o asistata, nu de una singura. Mereu ne-a iesit buna.
Se face cu piept de pui, dar pentru consistenta, noi am fiert intotdeauna, ori ciocanele de pui, ori aripioare, pe care le-am folosit dupa pentru a prepara alte feluri.
Ingredientele pentru ciorba radauteana:

- piept pui
- aripioare sau ciocanele de pui
- 3 morcovi
- 2 cepe
- 2 ardei
- 1 pastarnac
- 2 linguri secretul gustului
- 5 galbenusuri
- 500 ml smantana
- 4 linguri faina
- 4 linguri otet
- usturoi
- patrunjel proaspat

Intai de toate am spalat puiul si l-am pus la fiert. Am curatat si am spalat zarzavaturile: pastarnacul si morcovii au ramas intregi, ceapa, ori intreaga, ori taiata in doua si ardeiul, taiat si el in 2.
legume pentru ciorba radauteana
Cand puiul a inceput sa fiarba, am luat spuma si am adaugat zarzavaturile si secretul gustului.
fierbere-ciorba-radauteana
Am lasat la fiert pana au fost gata, atat puiul cat si legumele.
Am strecurat zeama si am pus morcovii si pieptul de pui la racit. Restul de legume l-am aruncat si restul de pui l-am folosit pentru alt fel de mancare.
Se taie pieptul de pui feliute si morcovul cubulete.
pui pentru ciorba radauteana
Se pregateste un amestec din smantana, galbenusuri, faina si otet. Se amesteca bine sa nu apara cocoloase.
smantana-ciorba-radauteana
Se pune din nou zeama pe foc, daca a ramas putina se mai completeaza cu supa de pui (noi am avut la dispozitie) sau daca nu cu putina apa. Cand incepe sa clocoteasca, se adauga pieptul de pui si morcovul taiat.
reteta ciorba radauteana
Am lasat la foc mic si am adaugat smantana amestecand mereu.
retete de ciorba radauteana
Am mai lasat foarte putin pe foc (2-3 minute) si inainte de a opri focul, am adaugat patrunjelul proaspat.
ciorba radauteana
Usturoiul l-am pisat separat si l-am frecat cu putin ulei si putina sare. Fiecare a putut sa-si puna in farfurie cat a dorit.
Pofta buna! Si blondele gatesc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu